وام ۷۵۰ میلیون دلاری بانک جهانی به نیجریه برای توسعه انرژی های پاک

صندوق بانک جهانی برای کشورهای فقیر، در نظر دارد اعتباری را به ارزش 750 میلیون دلار برای توسعه انرژی های پاک در نیجریه اختصاص دهد.

 بانک جهانی اعلام کرد که از سال 2021، بیش از 85 میلیون نفر از مردم نیجریه به برق دسترسی نداشتند. مشاغل و خانوارهایی نیز که به شبکه سراسری دسترسی دارند، با عرضه نامطمئن و ناکافی مواجه شده‌اند. این شکاف اغلب با تولید برق از بنزین و ژنراتورهای دیزلی پر می‌شود که پرهزینه و به شدت برای مردم و محیط‌زیست آلاینده هستند.

 پروژه مقیاس‌سازی انرژی‌های تجدیدپذیر (DARES) یک گام مهم برای گسترش دسترسی به برق پاک و مقرون به صرفه در نیجریه است. این پروژه به میلیون‌ها نیجریه‌ای دسترسی جدید یا بهبود یافته به برق را ارائه می‌دهد و به کاهش آلودگی هوا و ایجاد مشاغل محلی کمک می‌کند.

تامین برق برای 17.5 میلیون نفر از طریق انرژی های پاک

هدف این پروژه فراهم کردن دسترسی جدید یا بهبود یافته به برق برای بیش از 17.5 میلیون نفر از مردم نیجریه است؛ البته از طریق راه‌حل‌های انرژی تجدیدپذیر توزیع‌شده. این پروژه از راه‌حل‌های تامین مالی نوآورانه برای افزایش عرضه برق پاک استفاده می‌کند؛ پروژه‌هایی که تحت رهبری بخش خصوصی انجام می‌شود.

این برنامه دولت فدرال نیجریه را قادر می‌سازد تا تمام تلاش‌های برق‌رسانی خارج از شبکه را هماهنگ و تأمین مالی کند. همچنین به ایالت‌ها کمک می‌کند تا به کمک‌های فنی برای توسعه انرژی خورشیدی دسترسی پیدا کنند.

این پروژه همچنین از تامین مالی موازی 100 میلیون دلاری از سوی «اتحادیه جهانی انرژی برای مردم و سیاره»، کمک 200 میلیون دلاری از طرف «آژانس همکاری بین‌المللی ژاپن» و بیش از یک میلیارد دلار سرمایه خصوصی بهره می‌برد.

منبع : تجارت نیوز

بازنشر : رهروان تجارت

دیدگاه ها (0)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x