قرارداد ۶ میلیارد دلاری قطر؛ «قطر انرژی» تولید خود را در بزرگترین میدان نفتی توسعه می‌دهد

قراردادهای EPCI که بخشی از پروژه رؤیا هستند، «قطر انرژی» را قادر می‌سازند تا تولید نفت از میدان الشاهین را تقریباً ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد.

 به نقل از اکونومی‌میدل‌ایست، قطر انرژی، شرکت دولتی انرژی قطر، چهار قرارداد عمده برای مهندسی، تدارکات، ساخت و نصب (EPCI) فاز بعدی بزرگ‌ترین میدان نفتی فراساحلی قطر منعقد کرده است. برندگان قرارداد عبارتند از مک درموت (McDermott Middle East Inc)، صنایع سنگین هیوندا (Hyundai Heavy Industries)، لارسن اند توبرو لیمیتد (Larsen & Toubro Limited) و شرکت مهندسی نفت فراساحل چین (COOEC).

میدان نفتی الشاهین در سواحل شمال شرقی قطر در خلیج فارس و در فاصله ۸۰ کیلومتری شمال دوحه است. این میدان نفتی در بالای میدان گازی شمال، یکی از بزرگ‌ترین میدان‌های گازی جهان قرار دارد.

تولید 550 میلیون بشکه نفت در یک دوره ۵ ساله

قراردادهای EPCI که بخشی از پروژه رؤیا است، قطر انرژی را قادر می‌سازد تا تولید نفت از میدان الشاهین را تقریباً صد هزار بشکه در روز افزایش دهد. «قطر انرژی» از زمان در اختیار گرفتن عملیات میدان در جولای 2017 از طریق سرمایه‌گذاری مشترک خود با «توتال انرژی» (که شرکت نفت شمال خوانده می‌شود)، الشاهین را در چند مرحله توسعه می‌دهد. فاز فعلی، پروژه رؤیا، هدف تولید بیش از 550 میلیون بشکه نفت در یک دوره پنج‌ساله را دارد. این امر شامل حفاری بیش از 200 حلقه چاه، نصب یک مجتمع فرآیند متمرکز جدید، ساخت 9 سکوی سرچاهیِ ریموت (از راه دور) و لوله‌کشی برای خطوط لوله مرتبط است. انتظار می‌رود تولید نفت در سال 2027 آغاز شود.

۴ پکیج EPC پروژه «قطر انرژی»

مشخصات چهار پکیج EPC که مجموعاً بیش از شش میلیارد دلار ارزش دارند، در ادامه بیان می‌شود.

  • پکیج EPC به ارزش تقریبی 2.1 میلیارد دلار برای ساخت 9 سکوی سرچاهی. این پکیج به کنسرسیومی متشکل از «مک درموت» و شرکت مهندسی فراساحل آن اهدا شده است.
  • یک پکیج EPC به ارزش حدود 1.9 میلیارد دلار برای ساخت یک بستر پردازش مرکزی. این پکیج به کنسرسیومی متشکل از «مک درموت» و «صنایع سنگین هیوندا» اعطا شده است.
  • یک پکیج EPC به ارزش حدود 1.3 میلیارد دلار برای ساخت پلتفرم رایزر. این پکیج به شرکت «لارسن اند توبرو لیمیتد» تعلق گرفته است.
  • یک پکیج EPC به ارزش تقریبی 900 میلیون دلار برای ساخت خطوط لوله و کابل‌های زیر دریا. این پکیج به شرکت مهندسی نفت فراساحل چین (COOEC) اعطا شده است.

منبع : تجارت نیوز

بازنشر : رهروان تجارت

دیدگاه ها (0)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x