بیشترین درآمد برای یک شغل در اروپا را در کجا می‌توان به دست آورد؟

بیشترین درآمد دریافتی افراد می‌تواند به طور قابل توجهی بر اساس محل زندگی آن‌ها متفاوت باشد. یورونیوز بیشترین درآمد برای یک شغل در اروپا، انگلستان، نروژ، دانمارک، سوئیس و ایسلند را بررسی کرده است.

 در سال 2021، حدود 1.85 میلیون نفر به دلایل مالی و خانوادگی، چه از داخل و چه خارج از اروپا به اتحادیه اروپا نقل مکان کردند. بررسی ارقام دستمزد ناخالص برای پیشنهادهای شغلی در هنگام جابه‌جایی می‌تواند گمراه‌کننده باشد، به خصوص اگر مقصد جایی مانند دانمارک باشد که کارگران با یکی از بالاترین بار مالیاتی در اتحادیه اروپا روبرو هستند. طبق آمار یورواستت (Eurostat)، متوسط دستمزد سالانه (برای یک فرد مجرد) از 81 هزار و 818 یورو در سوئیس تا 15 هزار و 335 یورو در یونان در سال 2022 متغیر است.

1

درآمد خالص سالانه در کشورهای اروپایی

حقوق خالص چگونه مقایسه می‌شود؟

با توجه به پیچیدگی و تنوع سیستم‌های مالیاتی در سراسر اروپا، ما بر میانگین کارگران مجرد تمرکز می‌کنیم و رقم نهایی را بررسی می‌کنیم که میانگین مالیات بر درآمد شخصی و سهم تأمین اجتماعی از حقوق ناخالص حذف شود. هزینه‌های کامل برای یک سرویس که شامل دو کسر می‌شود، بر اساس داده‌های سال 2022 ارائه‌شده توسط سازمان همکاری اقتصادی و توسعه است.

دو نوع نرخ مالیات بر درآمد، نرخ مالیات مؤثر و نرخ نهایی هستند. مورد دوم اغلب در اروپا بیش از 40 درصد است، با نمونه‌های عجیبی در دانمارک (55.5 درصد)، فرانسه (55.2 درصد) و اتریش (55 درصد). این نرخ که «بالاترین نرخ مالیات بر درآمد شخصی قانونی» نیز نامیده می‌شود، برای سهم درآمدی اعمال می‌شود که در بالاترین گروه مالیاتی در مالیات تصاعدی قرار می‌گیرد (چند ده هزار نفر اول معمولاً در دسته‌های مختلف از 10 درصد تا 25 درصد قرار می‌گیرند). در محاسبات، تصمیم گرفته شد از ارقام مالیاتی مؤثر (میانگین نرخ مالیات بر کل دستمزد ناخالص) استفاده شود تا دقیق‌ترین رقم برای هر حرفه به دست بیاید. ارقام زیر که پنج شغل محبوب در کشورهای اتحادیه اروپا هستند، توسط سایت کاریابی گلس‌دور (Glassdoor) ارائه شده است.

مدیر پروژه

متوسط حقوق مدیر پروژه در دانمارک (در تمام سطوح تجربه و صنایع) بالاترین میزان است، اما زمانی که مالیات بر درآمد شخصی و سهم تأمین اجتماعی کسر می‌شود (مجموعاً 35.5 درصد)، ممکن است متوجه شوید که حقوق پیشنهادی شرکت‌های سوئیسی تقریباً به همان اندازه خوب است.

2

اگر حقوق قوی کارگران و طیف وسیعی از حمایت‌های تأمین اجتماعی را ترجیح می‌دهید، فرانسه ممکن است مقصد بهتری باشد. عمدتاً بسته به سابقه و سطح تحصیلات، حقوق ناخالص مدیر پروژه بین 45 هزار تا 75 هزار یورو کاهش می‌یابد، در دومین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا، جایی که میانگین دستمزد یک کارگر مجرد پس از مالیات و مزایا، 72.3 درصد از دستمزد ناخالص آن‌ها در سال 2022 بود (میانگین OECD 75.4 درصد بود).

تحلیلگر داده

تجزیه‌وتحلیل داده‌ها در حال افزایش تقاضا در اروپا است. علیرغم ارائه بالاترین دستمزد ناخالص توسط دانمارک، سوئیس بهترین پیشنهاد را دارد، جایی که کارگران 81.5 درصد از حقوق ناخالص خود را به خانه می‌گیرند؛ بالاترین نرخ در سراسر قاره.

3

در میان کشورهایی که در رده متوسط دستمزدهای ناخالص قرار دارند، بلژیک با ارائه دستمزد ناخالص 68 هزار و 424 یورو در میان بالاترین کشورها قرار دارد. با این حال، پیشنهاد خالص آن چیزی کمتر از 41 هزار یورو است، در حالی که در استونی همان شغل می‌تواند 48 هزار و 30 یورو خالص پرداخت کند.

توسعه‌دهنده نرم‌افزار

در میان پست‌های خالی که در سه‌ماهه دوم سال 2023 به صورت آنلاین تبلیغ می‌شود، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و دستیاران فروش بیشترین تقاضا را در اروپا داشتند.

4

با در نظر گرفتن درآمد خالص، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار بیشترین درآمد را در سوئیس (89 هزار و 998 یورو)، دانمارک (78 هزار و 516 یورو)، ایسلند (62 هزار و 536 یورو) و استونی (56 هزار و 451 یورو) دارند؛ اما اگر نگاه دقیق‌تری به محل انتظار بالاترین تعداد مشاغل خالی در اروپا بیندازید، هلند و بلژیک ممکن است گزینه‌های بهتری باشند.

مدیر فروش

مدیران فروش حقوق قابل توجهی در دانمارک، فنلاند، سوئیس و بلژیک می‌گیرند و بالاترین میانگین حقوق خالص در دانمارک به 171 هزار و 781 یورو می‌رسد؛ یعنی بیش از 14 هزار یورو در ماه.

5

مهندس

مهندسان در سوئیس می‌توانند انتظار دستمزد خالص سالانه بیش از 89 هزار یورو را داشته باشند که بالاترین میزان در اروپا است، در حالی که میانگین حقوق خالص سالانه برای این حرفه در سراسر قاره کمی بیشتر از 39500 یورو است.

6

با توجه به انتخاب داده‌ها، از میان پنج شغل و پیشنهادات کشورهای متعددی که بررسی کردیم، عنوان بالاترین میانگین خالص حقوق سالانه به مدیران فروش در دانمارک (171 هزار و 781 یورو) تعلق می‌گیرد، در حالی که کمترین آن 15 هزار و 503 یورو برای مهندسان در کرواسی است.

7

برای فهم اینکه حقوق خالص در یک کشور خاص چقدر است، هزینه زندگی و نرخ تورم نیز باید در نظر گرفته شوند. سوئیس، جایی که قیمت‌ها از میانگین اروپا، 174 درصد بیشتر است، شاید چندان جذاب به نظر نرسد.

منبع : تجارت نیوز

باز نشر : رهروان تجارت

دیدگاه ها (0)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x